Dzisiaj jest: 23 Czerwiec 2017    |    Imieniny obchodzą: Wanda, Józef, Albin

 

Polish Dutch English French German Italian Portuguese Russian Spanish Ukrainian

IDEA NANTES i fenomen NANO-wody

Woda wydaje nam się pospolitą cieczą. Tkwi w niej jednak ogromny potencjał, który możemy wykorzystać szczególnie efektywnie, gdy występuje ona w postaci NANOwody.

Poniżej przedstawiony jest model obrazu wody przed i po obróbce nanotechnologicznej.

nano-woda 

Źródło: www.nantes.com.pl

Czym jest NANOwoda?

Woda składa się z grup cząsteczek H2O. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii duże skupiska cząsteczek wody ulegają rozbiciu na niewielkie, uporządkowane grupy tzw. klastery. Pojedyncza cząsteczka wody ma zaledwie 1 nm (nanometr) średnicy – stąd wywodzi się nazwa NANOwody. Badania pozwoliły stwierdzić, że NANOwoda ma szczególne właściwości. Jest ona doskonałym rozpuszczalnikiem dla aktywnych związków. NANOwoda dzięki nanorozmiarom jest wyjątkowym nośnikiem substancji odżywczych w głąb skóry lub tkanki roslinnej.

Odkrycie NANOwody dało impuls do poszukiwania jej zastosowań, którego jednym z efektów jest użycie NANOwody do wytwarzania wysokiej jakości kosmetyków. Nanowoda w kosmetykach Nantes pozwoliła, po raz pierwszy na świecie, stworzyć produkty kosmetyczne zawierające mniej wody niż w obecnie oferowanych produktach kosmetycznych a zarazem dzięki swoim specyficznym właściwościom sprawiła, że substancje odżywcze i aktywne w pełni wchłaniają się, znacznie lepiej odżywiając i pielęgnując skórę.

Elastyczność popytu i podaży.

Cenę kształtuje rynek, gdzie podaż zderza się z popytem. 14 luty to najpopularniejszy dzień kwiatowy na świecie. Ameryka, Europa, Azja - wszyscy w tym czasie chcą kupić czerwone róże. Popyt jest nieograniczony, a podaż blokują możliwości produkcyjne i logistyczne. Ogrodnicy wiedząc, że zbyt mają zapewniony, chcą w tym czasie zarobić jak najwięcej. Tak więc ceny czerwonych róż już na koniec stycznia windowane są w górę, aby na tydzień przed świętem zakochanych osiągnąć maksymalny poziom, czyli akceptowalny w tym czasie przez nabywców. Bez wątpienia na wzrost cen ma wpływ podstawowa cecha róż – krótkotrwałość, a przez to brak możliwości zbyt długotrwałego magazynowania.

Święta Dorota jest patronką kwiaciarzy, ogrodników, botaników oraz sprzedawców kwiatów. Tacy podopieczni dostali się jej za sprawą trzech panów: cesarza, odrzuconego zalotnika i przypadkowo spotkanego niedowiarka. Dorota miała świetny start - bogaci rodzice nie dość, że pozwolili jej się uczyć czegoś więcej niż haftowania (ponoć zdobyła solidne wykształcenie), to jeszcze nie zmuszali do zamążpójścia. Jednak to, co dla rodziców Doroty było do przełknięcia, okazało się śmiertelną zniewagą dla pewnego młodzieńca. Bogatego, wpływowego i niezbyt miłego. Postanowił on poślubić Dorotę, a gdy mu odmówiono, dać jej solidną nauczkę.

Zamelduj się na Facebooku w kwiaciarniach Amazonia i Bukieciarz a dostaniesz 10 % rabatu! Przy zakupach pokaż ekran swojego smartfona z meldunkiem i to wystarczy, aby zapłacić taniej w naszych kwiaciarniach w marketach Carrefour i Tesco oraz przy ulicy Sierpnia 80′ (koło Okrąglaka).

Promocja dotyczy nie tylko kwiatów, ale także naszej bogatej oferty dekoracji świątecznych. Akcja trwa od 17 do 24 grudnia. Każdy klient może skorzystać z promocji tylko raz.

Kliknij i polub na Facebooku Amazonię i kwiaciarnię Bukieciarz.

Ścieżka światowej kariery!

Gwiazda Betlejemska pochodzi z Ameryki Środkowej i Meksyku. Jednak swoją karierę rozpoczęła w Hollywood, w Kalifornii, tam gdzie spektakularne kariery gwiazd mają swój początek.

Aztecka legenda głosi, że płonący kwiat, jak nazywali go Aztekowie, jest zabarwiony krwią bogini, której serce pękło z miłości. Aztekowie cenili roślinę, która ozdabiała tropikalny obszar górski podczas krótkich zimowych dni, mniej z powodu walorów dekoracyjnych a bardziej z uwagi na jej praktyczne zalety. W swoim języku nazywali ją 'Cuetlaxochitl”. Z jej liści robili czerwony pigment, którego używali do kosmetyków i tkanin. Mleczny sok Gwiazdy Betlejemskiej był wykorzystywany do zbijania wysokiej gorączki.

Ten zwyczaj przyszedł do Polski już pod koniec XIX wieku. Trafił do nas od naszych sąsiadów zza Odry gdzie wraz z nastaniem adwentu panuje powszechny zwyczaj zapalania wieńca adwentowego zawierającego 4 świece. Każdej kolejnej niedzieli adwentu zapala się jedną z nich. Ta miła tradycja powoli rozpowszechnia się również w naszym kraju.

Jak florystyczną pasję przekuć w dochodowy biznes?

Obecnie na rynku kwiatowym zauważamy niespotykane do tej pory zawirowania biznesowe i wszechobecny chaos. Możemy spodziewać się, że zawieruchy gospodarcze w końcu się kiedyś skończą, rynek się uporządkuje, ale nigdy nie uda nam się powrócić do dobrych, starych sposobów prowadzenia interesów. Skutkiem dużego nasycenia rynku kwiaciarniami, jest ostrzejsza i bardziej zdecydowana niż kiedykolwiek konkurencja. Właściciele kwiaciarni zmuszeni są do podejmowania zdecydowanych kroków w celu utrzymania obecnej pozycji na lokalnym rynku. Przy tak dużej i jednocześnie rosnącej liczbie otwieranych kwiaciarni nie jest to zadanie łatwe, zwłaszcza, że na rynku panuje silna konkurencja cenowa, w znaczący sposób wpływając na obniżenie rentowności kwiaciarni. Przedsiębiorców czekają trudne wyzwania. Jedynym sposobem na przetrwanie i prosperowanie jest zbudowanie firmy, która zdoła przetrwać ekonomiczne wstrząsy i wspiąć się na szczyty w swojej branży.

W ostatnich latach obserwujemy znaczny wzrost cen kwiatów w końcówce sierpnia, polskiego przedsiębiorcę kwiatowego może to dziwić, przecież na polskim rynku nie zauważamy w tym czasie wzrostu popytu na kwiaty. Jednak należy się przyzwyczaić do tych wzrostów. Dlaczego? Po raz kolejny wpływ na ta sytuację ma wzmożony popyt na kwiaty na rynku rosyjskim. Początek roku szkolnego to okres kiedy w Rosji zwyczajem jest, że uczniowie ofiarują swoim nauczycielom bukiety kwiatów.

"Jeśli cen na aukcjach rosną o 15-20%, to odpowiednio rosną ceny w całym łańcuchu pośredników. Tak więc nawet jak marże w kwiaciarniach pozostają na stałym poziomie to końcowy konsument otrzymuje kwiaty droższe tylko ze względu na fakt wzrostu cen zakupu"- podkreśla prezes firmy "Азалия" Вячеслав Тимофеев.

Rozmowa z Andrzejem Dąbrowskim, konsultantem w biznesie florystycznym, właścicielem grupy florystycznej Florand, która działa w różnych sektorach rynku kwiatowego.

Jak ocenia Pan aktualną kondycję polskiej branży florystycznej?

Patrząc globalnie na całą branżę można stwierdzić, że kondycja branży florystycznej jest kiepska. Jednak nie możemy tego uogólniać. Przecież na rynku jest wiele przedsiębiorstw, które dobrze zarządzane, znakomicie radzą sobie w obecnej sytuacji. Jednak zdecydowana większość ma kłopot w działaniu na bardzo konkurencyjnym rynku, na którym nie brakuje piętrzących się problemów: bardzo duża konkurencja we wszystkich sektorach rynku kwiatowego, nieuczciwa konkurencja, szara strefa, nieunormowany handel hurtowy kwiatami na giełdach i w hurtowniach, wysokie koszty obecnego modelu dystrybucji kwiatów, zwiększający się import kwiatów, który wypiera z rynku kwiaty rodzimej produkcji.

W najblizszy poniedziałek wszystkie mamy obchodzą swoje święto. Zapraszamy po piękne bukiety do kwiaciarni BUKIECIARZ i salonu florystycznego AMAZONIA.

Przypominamy, że również realizujemy przesyłki kwiatowe w kraju i za granicą. Bukiety można zamówić osobiście w kwiaciarni, telefonicznie, mailowo, na czacie lub w naszym sklepie internetowym. Przesyłki zewnętrzne realizujemy przy współpracy z Euroflorist.

Strona 1 z 14