Dzisiaj jest: 21 Styczeń 2019    |    Imieniny obchodzą: Agnieszka, Inez, Jarosław

 

Polish Dutch English French German Italian Portuguese Russian Spanish Ukrainian
  • Bukieciarz

Zamelduj się na Facebooku w kwiaciarniach Amazonia i Bukieciarz a dostaniesz 10 % rabatu! Przy zakupach pokaż ekran swojego smartfona z meldunkiem i to wystarczy, aby zapłacić taniej w naszych kwiaciarniach w marketach Carrefour i Tesco oraz przy ulicy Sierpnia 80′ (koło Okrąglaka).

Promocja dotyczy nie tylko kwiatów, ale także naszej bogatej oferty dekoracji świątecznych. Akcja trwa od 17 do 24 grudnia. Każdy klient może skorzystać z promocji tylko raz.

Kliknij i polub na Facebooku Amazonię i kwiaciarnię Bukieciarz.

W najblizszy poniedziałek wszystkie mamy obchodzą swoje święto. Zapraszamy po piękne bukiety do kwiaciarni BUKIECIARZ i salonu florystycznego AMAZONIA.

Przypominamy, że również realizujemy przesyłki kwiatowe w kraju i za granicą. Bukiety można zamówić osobiście w kwiaciarni, telefonicznie, mailowo, na czacie lub w naszym sklepie internetowym. Przesyłki zewnętrzne realizujemy przy współpracy z Euroflorist.

Brytyjski oddział Interflory podkreślał w reklamie swojego bukietu na walentynki „brytyjskość” kwiatów z których powstał. Jednak okazało się to nieprawdziwe, mało który użyty kwiat pochodził od ogrodników brytyjskich, niektóre kwiaty pochodzą z bardzo odległych krajów, np. Kolumbii.

Tradycja obdarowywania zwycięzców bukietami kwiatów istnieje od dawna. Każdy kraj, w którym organizowana jest olimpiada opracowuje ideę „bukietu dla zwycięzcy”, który ma nawiązywać do lokalnych tradycji. Podczas gdy sportowcy przygotowują się do konkurencji olimpijskich, rosyjscy floryści mają już za sobą rywalizację o to, kto wykona bukiety dla zwycięzców. Kiedyś kwiaty były po prostu piękną tradycją, teraz to poważna część oficjalnego protokołu olimpijskiego i wizytówka kraju. Bardzo ważne jest doświadczenie i znajomość międzynarodowej etykiety związanej z kwiatami. Pomysł na bukiet olimpijski, powinien kojarzyć się z kreatywnością a w rzeczywistości obarczony jest wieloma regułami. Zgodnie z wymogami Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego bukiet powinien być lekki, poręczny, wysokość nie powinna przekraczać 25 cm. Ważne aby użyte rośliny były hipoalergiczne, o delikatnym zapachu, odporne na niskie temperatury i aby pochodziły z lokalnych upraw. Bukiet powinien być kolorowy, aby dobrze wyglądał na zdjęciach i relacjach filmowych ale zarazem nie powinien odwracać uwagi od olimpijczyka. Co najważniejsze – olimpijski bukiet powinien zawierać przesłanie.

W tym miesiącu mija 19 rocznica powstania naszej firmy, jednak historia rodzinnego biznesu kwiatowego sięga znacznie dalej. Już w 1978 roku siostra i szwagier obecnych właścicieli firmy Florand s.c. rozpoczęli rodzinną działalność florystyczną w Bolesławcu. Jak odmienne były to czasy dla prywatnego biznesu w Polsce Ludowej niż obecnie (polecam reportaż TVP „Skąd się wzięli badylarze”). Nie było problemem sprzedawanie kwiatów, zdobycie klientów, gdyż niewiele było alternatywnych produktów na prezenty. Problemem było je zdobyć w odpowiednim asortymencie oraz wykazać się wytrwałością w obliczu ciągłych kontroli różnych upoważnionych jednostek aparatu państwowego. Do lat 80-tych ubiegłego wieku aby kupić tylko jeden rodzaj kwiatów, np. goździka trzeba było jechać do ogrodnika, często kilkaset kilometrów. Trudno było więc zapewnić bogaty asortyment. W kwiaciarni królowały polskie kwiaty: goździki, róże, gerbery, frezje, tulipany i najbardziej egzotyczne anturia. Jako dodatki do bukietów używano asparagus, plumosus i gipsówkę. Nie znane były rośliny importowane. Później powoli zaczęły powstawać giełdy kwiatowe umiejscowione na wolnym powietrzu na placach na obrzeżach największych miast. Dzięki takim miejscom można było w umówiony dzień kupić kwiaty w większym asortymencie od wielu ogrodników.

Święta Dorota jest patronką kwiaciarzy, ogrodników, botaników oraz sprzedawców kwiatów. Tacy podopieczni dostali się jej za sprawą trzech panów: cesarza, odrzuconego zalotnika i przypadkowo spotkanego niedowiarka. Dorota miała świetny start - bogaci rodzice nie dość, że pozwolili jej się uczyć czegoś więcej niż haftowania (ponoć zdobyła solidne wykształcenie), to jeszcze nie zmuszali do zamążpójścia. Jednak to, co dla rodziców Doroty było do przełknięcia, okazało się śmiertelną zniewagą dla pewnego młodzieńca. Bogatego, wpływowego i niezbyt miłego. Postanowił on poślubić Dorotę, a gdy mu odmówiono, dać jej solidną nauczkę.

W maju przypada Dzień Matki w wielu europejskich krajach, wzrasta popyt na kwiaty i ma to bezpośredni wpływ na zwyżki cen kwiatów na giełdach holenderskich.

W ostatnim tygodniu kwiatnia zdecydowanie wzrosła cena anturium Tropical, lekko wzrosły ceny chryzantemy Bacardi i róży Red Naomi. W pierwszym tygodniu maja ceny anturium utrzymały się na tym samym poziomie, chryzantema po lekkiej zwyżce w poniedziałek w kolejnych dniach zaczęła tanieć, natomiast drożeć zaczęły róże. Wzrost cen był spowodowany większymi zakupami na rynek hiszpański i portugalski, gdyż w pierwszą niedzielę maja (05.05) świętuje sie tam Dzień Matki.

Bez wątpienia najwięcej europejskich mam (w Austrii, Belgii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Ukrainie i Włoszech) obchodzi swoje święto w drugą niedzielę maja (w tym roku 12.05), co ma bezpośredni wpływ na wzrost cen kwiatów w tym okresie na giełdach holenderskich.

Poprzez czerwone zabarwienie kwiaty zapewniają sobie ochronę przed szkodliwym działaniem zbyt dużej ilości światła, przede wszystkim promieni UV. Innym mechanizmem jest tworzenie antyoksydantów. Czerwona barwa służy również przyciąganiu owadów w celu zapylenia i rozprzestrzeniania nasion.

Lammert Koning jest zawodowym łowcą roślin - planthunterem. Ponad 100 dni w roku spędza podróżując po całym świecie poszukując nieznanych jeszcze w europejskich domach gatunków i odmian roślin. Jedną z jego ostatnich "zdobyczy" jest rajski, miniaturowy storczyk falenopsis (Phalaenopsis).

Rok 2012 to kolejny rok dominacji storczyka falenopsis, który był najlepiej sprzedającą się rośliną doniczkową na giełdach kwiatowych w Holandii. Pomimo upływu czasu, jego popularność nie słabnie. Aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów oraz modzie, producenci i selekcjonerzy nie ustają w poszukiwaniu nowych odmian. Obecnie przedmiotem szczególnego zainteresowania jest intensyfikacja popularnej czerwonej barwy płatków. Prawdopodobnie, w niedługim czasie na rynek trafi falenopsis o prawie czarnych kwiatach, z czym zresztą branża ogrodnicza wiąże wielkie nadzieje.

Strona 1 z 3

Bukieciarz