Dzisiaj jest: 24 Październik 2019    |    Imieniny obchodzą: Marty, Marcina, Rafała

 

Polish Dutch English French German Italian Portuguese Russian Spanish Ukrainian

IDEA NANTES i fenomen NANO-wody

Woda wydaje nam się pospolitą cieczą. Tkwi w niej jednak ogromny potencjał, który możemy wykorzystać szczególnie efektywnie, gdy występuje ona w postaci NANOwody.

Poniżej przedstawiony jest model obrazu wody przed i po obróbce nanotechnologicznej.

nano-woda 

Źródło: www.nantes.com.pl

Czym jest NANOwoda?

Woda składa się z grup cząsteczek H2O. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii duże skupiska cząsteczek wody ulegają rozbiciu na niewielkie, uporządkowane grupy tzw. klastery. Pojedyncza cząsteczka wody ma zaledwie 1 nm (nanometr) średnicy – stąd wywodzi się nazwa NANOwody. Badania pozwoliły stwierdzić, że NANOwoda ma szczególne właściwości. Jest ona doskonałym rozpuszczalnikiem dla aktywnych związków. NANOwoda dzięki nanorozmiarom jest wyjątkowym nośnikiem substancji odżywczych w głąb skóry lub tkanki roslinnej.

Odkrycie NANOwody dało impuls do poszukiwania jej zastosowań, którego jednym z efektów jest użycie NANOwody do wytwarzania wysokiej jakości kosmetyków. Nanowoda w kosmetykach Nantes pozwoliła, po raz pierwszy na świecie, stworzyć produkty kosmetyczne zawierające mniej wody niż w obecnie oferowanych produktach kosmetycznych a zarazem dzięki swoim specyficznym właściwościom sprawiła, że substancje odżywcze i aktywne w pełni wchłaniają się, znacznie lepiej odżywiając i pielęgnując skórę.

Święta Dorota jest patronką kwiaciarzy, ogrodników, botaników oraz sprzedawców kwiatów. Tacy podopieczni dostali się jej za sprawą trzech panów: cesarza, odrzuconego zalotnika i przypadkowo spotkanego niedowiarka. Dorota miała świetny start - bogaci rodzice nie dość, że pozwolili jej się uczyć czegoś więcej niż haftowania (ponoć zdobyła solidne wykształcenie), to jeszcze nie zmuszali do zamążpójścia. Jednak to, co dla rodziców Doroty było do przełknięcia, okazało się śmiertelną zniewagą dla pewnego młodzieńca. Bogatego, wpływowego i niezbyt miłego. Postanowił on poślubić Dorotę, a gdy mu odmówiono, dać jej solidną nauczkę.

Ścieżka światowej kariery!

Gwiazda Betlejemska pochodzi z Ameryki Środkowej i Meksyku. Jednak swoją karierę rozpoczęła w Hollywood, w Kalifornii, tam gdzie spektakularne kariery gwiazd mają swój początek.

Aztecka legenda głosi, że płonący kwiat, jak nazywali go Aztekowie, jest zabarwiony krwią bogini, której serce pękło z miłości. Aztekowie cenili roślinę, która ozdabiała tropikalny obszar górski podczas krótkich zimowych dni, mniej z powodu walorów dekoracyjnych a bardziej z uwagi na jej praktyczne zalety. W swoim języku nazywali ją 'Cuetlaxochitl”. Z jej liści robili czerwony pigment, którego używali do kosmetyków i tkanin. Mleczny sok Gwiazdy Betlejemskiej był wykorzystywany do zbijania wysokiej gorączki.

Ten zwyczaj przyszedł do Polski już pod koniec XIX wieku. Trafił do nas od naszych sąsiadów zza Odry gdzie wraz z nastaniem adwentu panuje powszechny zwyczaj zapalania wieńca adwentowego zawierającego 4 świece. Każdej kolejnej niedzieli adwentu zapala się jedną z nich. Ta miła tradycja powoli rozpowszechnia się również w naszym kraju.

Erupcja wulkanu zakłóciła spokój kostarykańskiego miasteczka. I nic nie było by w tym dziwnego, gdyby nie to, że z krateru zamiast czarnego pyłu eksplodowały kolorowe płatki kwiatów. Na szczęście była to tylko sceneria przygotowana na potrzeby filmu. Na Kostaryce kręcono reklamę Sony. Płatki z 8 milionów kwiatów zasypały okolicę małego miasteczka. Ta reklama to doskonały przykład na to, jak chętnie kolorowe kwiaty używane są przez reklamodawców. To oryginalny pomysł na kampanię marketingową, aby płatki kolorowych kwiatów wykorzystać do podkreślenia walorów sprzętu Sony. Zespół nakręcający materiał na reklamę rozrzucił płatki ośmiu milionów kwiatów w kraterze wulkanu. Płatki zbierano przez dwa tygodnie i ważyły 3,5 tony!

UWAGA KONKURS !!!

Wiosna w pełni. Warto zrobić porządki w swoim zawodowym życiu, planować zmiany, poszukiwać ciekawych rozwiązań.

Aby zachęcić Was do działań, przygotowałem konkurs.

Florysto, co chcesz zmienić na wiosnę w swoim życiu?

Strona 1 z 5